Bye Bye Melbs, I'm joining the circus - Reisverslag uit Melbourne, Australië van yeshi pijman - WaarBenJij.nu Bye Bye Melbs, I'm joining the circus - Reisverslag uit Melbourne, Australië van yeshi pijman - WaarBenJij.nu

Bye Bye Melbs, I'm joining the circus

Blijf op de hoogte en volg yeshi

11 Mei 2014 | Australië, Melbourne

Hello lezers!
Ja, jullie lezen het goed. Ik ga 'mijn' vertrouwde Melbourne verlaten. Het is tijd voor een nieuw avontuur, en wat voor een. Ik heb een baantje bij het circus. Dinsdag vertrek ik richting west Australia. Gratis vervoer, accommodatie (circuswagen) en ook nog eens betaald werk. Ik heb er onwijs veel zin in deze ervaring. Ik ga samen met Robin, een Nederlands meisje die ik hier heb ontmoet, en mijn huisgenootje Lauren volgt ons wat later. Het is raar en spannend om weer op pad te gaan. Melbourne voelde echt als een nieuw thuis, maar nu wordt het tijd om de backpack weer in te pakken en op te snoeren en heel veel moois te zien. The australian outback is niet echt connected dus ik laat nu even een berichtje voor jullie achter en geef even een laatste update.

De laatste week hier was echt een week van afscheid nemen. Het wordt winter in Melbourne dus iedereen trekt naar het noorden/westen voor de broodnodige 30+. Het blijft moeilijk om gedag te zeggen, zeker als je zo'n relatief lange tijd met iedereen op trekt. Ik heb hier heel veel uitzonderlijk toffe mensen ontmoet en vrienden gemaakt. Mijn Melbourne tijd was a blast. Twee weken terug ben ik met wat vrienden de Great Ocean Road gaan doen. Een fantastische trip, het behoort tot één van de mooiste kustlijnen van Australia met een onwijs blauwe zee, the twelve apostles and the volcanic plaines. Het is zo'n divers land, hier in victoria and new South wales is alles onwijs groen, een raar idee dat ik over een paar dagen door the australian desert loop en kamelen ga zien. Of dat ik straks moet oppassen voor alle slangen en spinnen en dat soort vriendjes. Een vriend van mijn is in het ziekenhuis beland nadat een spin zich verstop had in zijn kleren en hem gebeten had. Dus we zijn gewaarschuwd.

En toen kwam het besef dat ik nog maar drie maanden heb. Ik heb besloten om half augustus terug te komen om International& European law te studeren in Den Haag. Een moeilijke beslissing om te nemen. Ik zou zo graag langer hier blijven en meer zien, maar eerst maar een diploma halen. Dus ja, het einde is inzicht en dat is een eng idee. Maar gelukkig heb ik nog een fantastische trip voor de boeg hier in 'Straya en straks in het fantastische Azië. Nou ik ga maar weer stoppen, tot over een paar weken!

  • 11 Mei 2014 - 23:13

    Jeroen Uit Delft:

    Yeshi, wat gaaf! Mijn nichtje in een circus, niet te geloven? Wat ga je daar voor trucs uithalen? Ben wel heel benieuwd, in ieder geval veel plezier!
    Jeroen.

  • 13 Mei 2014 - 02:37

    Dutch TV:

    Hoi!
    Kom je voor vertrek nog langs Melbourne? Dutch TV werkt aan een serie over Nederlandse backpackers en het lijkt ons leuk om meer te horen over je circusavonturen.
    Mocht je interesse hebben of meer willen weten, stuur mij dan even een mailtje met je e-mailadres of telefoonnummer.
    Veel plezier op de rest van je reis.
    Groeten,
    Rachel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

yeshi

Actief sinds 12 Juli 2013
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 5250

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2013 - 30 Juni 2014

Backpackend de wereld over

Landen bezocht: